Okapix använder cookies för att du ska kunna beställa våra böcker. Om du fortsätter att använda vår webbplats godkänner du vår användning av cookies.    OK

Ångerrätt och returer

ÅNGERRÄTT
Din beställning är bindande. Men du kan ångra dig inom fjorton dagar från det att du mottagit varan. Ångerretur gäller enbart för obruten förpackning. Om du öppnar förpackningen har du inte längre ångerrätt.

Du får enbart ångra hela beställningen. Du kan inte beställa böckerna för påsyn eller till urval. Om du inte tycker att beskrivningen av boken på vår sajt är tillräckligt uttömmande, rekommenderar vi att du beställer boken via en bokhandlare. Då kan du titta i boken hos bokhandlaren. Vi kan tyvärr inte erbjuda den servicen med postorder.

Om du vill ångra dig, skickar du information om ditt fakturanummer, ditt bankgiro, plusgiro eller kontonummer till info@epix.se och meddela vilken eller vilka böcker du kommer att returnera. 
Vänta med att skicka din retur tills Epix har bekräftat ditt returmeddelande.

Returadressen är:

Epix
Birger Jarlsgatan 119
113 56 Stockholm

Vi gör en återbetalning för de returnerade varorna till dig när vi mottagit returen.

Av oss debiterade fraktavgifter återbetalas inte när det gäller ångerretur. Returporto till Epix betalas av kunden när det gäller ångerretur.

REKLAMATION
Alla våra böcker levereras via post. Vi tar leveransen av seriealbumen på mycket stort allvar, och använder därför speciellt kraftiga och skyddande förpackningar.

Böckerna och tidningarna bör vara i nyskick, eftersom de kommer från vårt lager. En del titlar har dock varit med om flera lagerflyttar, så enstaka exemplar kan ha smärre lagerskador. Detta gäller i synnerhet för våra extremt billiga paketerbjudanden samt för äldre titlar.

Vi är sannolikt Sveriges enda förlag där du fortfarande kan få böcker som är äldre än max 5 år!
Vi ersätter enbart inkompletta eller mycket allvarligt skadade exemplar.

I dessa fall ersätter vi givetvis dina portoutgifter. Paket som blivit förstörda i posten ersätter vi också, men bara om du kan uppvisa ett intyg från posten att paketet blivit förstört i postgången.

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående på info@epix.se. Vi skickar dig en ersättningsbok utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att boken finns tillgänglig.

Kan vi inte ersätta dig med en ny bok gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta boken i retur. Vi ersätter givetvis dina portoutlägg för retur av en defekt bok. Defekten ska anmälas till Epix senast 10 dagar efter att varan mottagits.

Stäng
Stäng

Logga in

Glömt lösenord